School of magic.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De grote zaal. {Welkoms seremonie}

+6
Evanna Daniëlla
Kimberley
Alexis
Maxim
Abigail
Albus Perkamentus
10 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 8:26 pm

Ik schudde bedenkelijk mijn hoofd. "Dit jaar niet, Perkamentus wil de derdejaars niet al te vroeg laten gaan. Vorig jaar was het net een op hol geslagen kudde," Zei ik en een glimlach verscheen op mijn lippen. Ik had wat derde jaars boterbier gegeven, waarna ze stuiterend terug waren gekomen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Kimberley do nov 04, 2010 8:27 pm

Ik grinnikte bij de gedachte van vorig jaar. 'Oh ja, mooie stunt was dat. Ik had gehoord dat iemand ze boterbier had gegeven.' Ik lachte zacht.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 8:33 pm

Ik volg het gesprek aandachtig tussen de twee en ik neem een slokje van mijn boterbier. Diep van binnen weet ik dat ze me niet echt mogen. Kijk naar mij, ik ben een Huffelpuffer, degene die gekozen word omdat die nergens anders bij past. Ik haal een hand door mijn haar en draai het boterbier in mijn glas een beetje rond.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 8:37 pm

Ik wierp een vlugge blik op het groepje, en overwoog eventjes om erbij te gaan staan. Dit deed ik uiteindelijk toch niet, ik was niet zo'n persoon dat snel mensen aansprak. Ik zette het lege glas neer, en pakte deze keer geen nieuw.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 8:40 pm

Ik grinnikte even, "Je had hun gezichten moeten zien." Ik goot het laatste beetje boterbier achterover en keek toen naar het eten. "Man, ik krijg echt honger.." mompelde ik en staarde verlekkerd naar het eilandje. De huiselven wisten wel hoe ze moesten koken hier, dat viel niet te ontkennen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 8:51 pm

Ik was in gedachte verzonken geweest terwijl Kim en Abigail (volgens mij) een leuk gesprekje voerden. Het andere meisje dat aan tafel stond, wiens naam ik nog niet wist, was ook een beetje een blok aan de benen van Jim en Abigail. Of was het nou Kim en Abigail? O, ik was altijd al slecht geweest in namen onthouden van vreemde mensen. Mijn boterbier was ondertussen wel weer op. Ik liep naar het eilandje en zag een jongen van Zwadderich die ik kende. Jak, dat was... Wat was zijn naam ook alweer? Ach, zie je, dacht ik bij mezelf. Ik pakte een glas water en liep terug naar het o zo gezellige sta tafeltje waar ik het écht had getroffen met die drie meisjes waar van er twee met elkaar een conversatie hadden en de ander er levenloos bij stond, precies wat ik ook deed. "Eh... Over twee weken is mijn verjaardag. Ik wil een groot feest houden op het veldje tussen de school en het Verboden Bos. Komen jullie ook?" Ik was niet zo van de grote feesten, maar ik had er nu wel zin in, ik zou zestien worden! Zestien, mijn geluksgetal... Dit was misschien wel echt een geluksjaar! Ik zou vriendinnen krijgen, misschien zouden zelfs jongens vrienden van me worden! Misschien werd ik eindelijk wel eens verliefd! Opgewonden bekeek ik de gezichten van de drie andere meisjes. Ik nam een slokje van mijn water. Ach, smaakloos. Nou ja, beter dan Boterbier wara ik nu geen zin meer in had.
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 8:54 pm

Toen Evanna ons uitnodigde voor haar verjaardagfeestje keek ik haar verrast aan. "Tuurlijk," zei ik grijnzend. Het was lang geleden dat ik naar een verjaardag was geweest, eerlijk gezegt kon ik me de laatste keer niet meer herinneren. Ik keek haar nieuwschierig aan, "hoe oud wordt je?", vroeg ik nieuwschierig.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 8:58 pm

"Zestien," glimlachte ik. In mijn gedachten maakte de mini-me een vrolijk sprongetje in de lucht. Jee, iemand die naar haar verjaardag wou komen! Nu nog maar hopen dat het een superverjaardag wordt! "13 september... Volgens mij gaan wij op de 15de naar Zweinsveld. Dan hou ik me verjaardag wel op de 20ste of zo... Poeh... O, trouwens, het is toch niet erg dat er ook wat Zwadderaars komen? Of wel...?" Ik was van nature al best wel verlegen, maar nu kon dat niet stuk. Zwadderich was een gehate afdeling en ach ja, natuurlijk was ik daar bij ingedeeld!
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Kimberley do nov 04, 2010 9:02 pm

Ik keek op naar Evanna en glimlachte. 'Tuurlijk, leuk.' Toen ze vroeg of het erg was dat er ook Zwadderaars kwamen haalde ik m'n schouders op. 'Het zijn niet mijn favoriete leerlingen op deze school.. Maar ik denk dat ik het wel overleef.' Grapte ik.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:05 pm

"Tja, dan kom ik niet hoor." Zei ik plagend en keek haar aan. "Wat ga je precies doen?" Vroeg ik nieuwschierig. Als kind was ik dol geweest op verjaardags feestjes. Natuurlijk was dit niet ermee te vergelijken, maar het bracht wel een kinderlijk gevoel bij me naar boven.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 9:05 pm

Ik reageer niet op de vraag van het meisje. Ik ken haar niet, zij mij niet dus ik ben niet uitgenodigd. Ik zet mijn lege glas op de tafel neer en kijk met een opgewekte blik de Grote Zaal door. In de tussentijd is die een stuk voller geworden en de sfeer is veranderd. Uit elke hoek hoor je wel gesmoes en gelach. Niet dat dit een party stemming is maar het word beter. "Het word tijd voor muziek." merk ik op. Niet dat het iemand wat aan gaat, het is eigenlijk ook meer een opmerking voor mezelf.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:07 pm

"Tja, dan kom ik niet hoor." Zei ik plagend en keek haar aan. "Wat ga je precies doen?" Vroeg ik nieuwschierig. Als kind was ik dol geweest op verjaardags feestjes. Natuurlijk was dit niet ermee te vergelijken, maar het bracht wel een kinderlijk gevoel bij me naar boven.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:17 pm

"Mijn moeder werkt op het Ministerie Van Toverkunst. Ze werkt op een afdeling die ik heel leuk vind, maar dat ga ik nog geheim houden. Ik ga vragen of zij samen met mij de verjaardag wil plannen. Via uil-order natuurlijk. Maar, trouwens, ik weet niet of er Zwadderaars komen. Ik heb niet zoveel vrienden. Zeg maar gerust, mijn enige vriend is mijn kat, Meiina..." Ik schaamde me er altijd voor om te zeggen dat ik geen vrienden had. En dat mijn enige vriend mijn kat Meiina was...
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:21 pm

Ik luisterde naar het verhaal dat ze vertelde en glimlachte somber. "Welkom bij de club," mompelde ik en keek haar aan. "Mijn enige vriend is Mystery, mijn rat." Zei ik droogjes en keek naar Kim en Alexis die nog niks gezegt hadden verder.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:23 pm

"Ik red me wel met Meiina... Maar het is eenzaam... Ik zal het liefst de hele school wel uitnodigen op mijn verjaardag, maar ja... Dat kan niet," glimlachte ik treurig.
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:32 pm

Ik grinnikte. "Ach, wie weet maak je nog vrienden." Zei ik met een glimlach en gaf haar een bemoedigend klopje op haar schouder. Het was een raar idee een Zwadderaar te moeten opvrolijken, maar ik verbood mezelf nog langer onderscheidt te maken in mensen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 9:36 pm

Ik verlaat het groepje mensen even en loop naar het eiland met eten. Het ruikt werkelijkwaar verrukkelijk en ik neem een kippenpoot en wat sla. Niet zoveel, maar ik heb ook geen honger. Het is meer trek en het ruikt zo heerlijk dat je gewoon wat móet eten. Met het bord in mijn hand loop ik terug.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:45 pm

Ik keek even jaloers naar het eten van Alexis en grijnsde toen. "You're a genius." Zei ik en liep ook naar het eilandje. Ik pakte een bord en schepte wat kippenpootjes op. Ik vond kip onwijs lekker en liep na een glas water te hebben gepakt weer terug naar de tafel. "Zo.." Zei ik vrolijk.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 9:50 pm

Ik buig een keer lachend. "Ja, ik weet het. Hm, ik wil later ook een huiself die zo heerlijk kan koken. Goddelijk het eten hier." Ik neem een hap van een kippenpoot en geniet even van de smaak van de kip.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:55 pm

Wij hebben een huiself, dacht ik. Ik zei het maar gelijk: "Wij hebben een huiself. Haar naam is Twinkle. Maar ze is zelf niet echt een Twinkle... Ze wil nooit in bad... We krijgen haar één keer in de drie maanden het warme badwater in. En dan geniet ze van het bad! Maar ze is erg aardig. Maar goddelijk koken als deze huiselven kan ze niet!" Ik glimlachte. Eerlijk zijn, dacht ik. Het beste recept.
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:57 pm

Ik beet een stuk van de poot af en veegde mijn mond af met een servietje dat ik mee had genomen. Dat was een nadeel van kip, het plakte en je mond werdt er vet van. Maar de heerlijke smaak overtrefde die nadelen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 10:35 pm

Ik kijk verbaasd op en luister naar het verhaal van Twinkle. "Hm, ik heb geen huiself, nooit gehad. Mijn ouders zijn dreuzels en sinds ik op Zweinstein zit heb ik geen contact meer met ze." Ik bijt op mijn lip en slik een brok in mijn keel weg. Het doet elke keer nog pijn om over mijn ouders te praten.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Evanna Daniëlla vr nov 05, 2010 9:10 am

"Ahw..." Ze was een Dreuzeltelg, waar de Zwadderaars met een grote boog om heen liepen. Ik daarentegen kon het niet laten om deze Huffelpufster te troosten. Ik ging wat dichter bij haar staan en wreef over haar rug. Ik hoorde wat Zwadderaars grinniken. Ik liep naar hun tafeltje. Dat kon ik wel maken. "Kunnen jullie nu alsjeblieft jullie mondjes houden?" probeerde ik aardig. Toen eentje me een brutale blik gaf, pakte ik mijn toverstok. Het hele groepje Zwadderaars rende weg. Ik liep terug. "Dat ging beter dan ik had verwacht..." zei ik en ik stopte mijn toverstok terug.
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail vr nov 05, 2010 10:56 am

Ik keek fronsend naar Evanna die op de Zwadderaars afliep die aan het grinniken waren om het feit dat ze iemand troostte. Ja, ik moest wel toegeven dat die meid pit had. Ik glimlachte even om de manier waarop de Zwadderaars terug deinsden en concentreerde me toen weer op mijn kippenpootjes. Ik vroeg me af of het vaker op persoonlijke gesprekken zou vallen, want daar hield ik niet van.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Kimberley vr nov 05, 2010 11:02 am

‘Wij hebben ook geen huiself. Halfbloed. Mijn vader komt uit een Dreuzelsfamilie en mijn moeder is een volbloed. En ze zijn daarentegen ook allebei tegen huiselven.. Onzin, maar goed.’ Grinnikte ik. Ik zag dat iedereen kip had gepakt en ook mijn maag begon een beetje te knorren. Ik liep snel naar de tafel, pakte een kippenpootje en liep weer terug. De kip was echt verrukkelijk. Nadat ik hem had weggewerkt, veegde ik mijn mond af en glimlachte.

(Kim is vanaf nu halfbloed in plaats van uit een dreuzelgezin (: )
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} - Pagina 3 Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum