School of magic.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De grote zaal. {Welkoms seremonie}

+6
Evanna Daniëlla
Kimberley
Alexis
Maxim
Abigail
Albus Perkamentus
10 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Albus Perkamentus di okt 26, 2010 10:09 pm

De grote zaal, die bekend staat om het hoge, betoverd plafon, staat deze komende week in tekenen van de welkoms seremonie voor de 6de jaars, omdat deze nu hun SLIJMBALen,(Schriftelijke Loftuiting wegens IJver, Magische Bekwaamheid en Algeheel Leervermogen ) hebben gehaald. In de zaal zijn de gebruikelijke 5 rijen, verwijderd. Hiervoor in de plaats staan sta tafels en in het midden is een soort "eiland" waarop eten en drinken staat. Het doel van deze seremonie is, het vieren van het slagen voor de SLIJMBAL examens en elkaar nog beter leren kennen.

Maximaal aantal personen: Onbeperkt.
Albus Perkamentus
Albus Perkamentus
Admin

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 28

https://zweinstein.forum.st

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail wo nov 03, 2010 6:31 pm

De welkom seremonie was iets waar ik me de afgelopen 5 jaar al op had verheugd. Vele vrienden die inmiddels in de 7de zaten, hadden me verteld dat dit een geweldig feest was. Misschien was dat dan ook de reden dat ik als eerste in de grote zaal arriveerde. Ik ging aan een sta tafel staan, benieuwd naar de anderen. De afgelopen jaren had ik namelijk niet echt de tijd genomen om die te leren kennen. Ik was meer bezig geweest met het studeren, iets waar een Ravenklauwer nou eenmaal om bekend staat. Maar dit jaar wilde ik die instelling veranderen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re; de grote zaal (Welkomsceremonie)

Bericht van Maxim wo nov 03, 2010 6:56 pm

Ik keek om me heen. Het was natuurlijk weer prachtig versierd. Ik stond ergens tegen één van de sta tafels geleund en keek om me heen. Het plafond was iets waar ik me altijd bleef over verbazen. Hier en daar waren al een paar mensen. Ik zag al een meisje van Ravenklauw en de leraren. Volgens mij was ik te vroeg. Ik richtte mijn blik op het eiland en dacht aan alle spreuken die ik al geleerd had. Ik zou dit dus met geen mogelijkheid kunnen namaken.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail wo nov 03, 2010 6:59 pm

Ik zag een jongen binnenlopen, vaag herrinderde ik me dat hij bij Griffoendor zat. Ik streek het jurkje dat ik aan had recht en grijnsde even naar de jongen. Vervolgens keek ik om me heen en een soort eiland waarop allerlei eten stond hield mijn blik vast. Ik had een beetje honger, maar ik wilde eerst wachten tot er meer mensen waren. Ik wilde namelijk niet overkomen als een of ander kind dat alleen maar aan eten dacht.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Maxim wo nov 03, 2010 7:03 pm

Ik glimlachtte automatisch terug naar het meisje en keek weer naar het eilandje. Meer dan de helft van wat erop stond kende ik niet. Tja, nog meer om te proeven dus. De leraren zaten op hun zelfde plaats waar ze altijd zaten. Sommigen spraken tegen elkaar, en anderen hielden ons in de gaten. Alsof we de boel hier opeens in brand zouden steken ofzo. Ik liet verveeld mijn toverstok tussen mijn vingers draaien.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis wo nov 03, 2010 7:10 pm

Ik liep met kleine vluchtige passen de Grote Zaal in. Ik had geen idee hoe laat het was dus ik ging uit van het ergste: Ik was te laat. Ik keek de zaal even rond en zag dat het nog wel mee viel en ik haalde opgelucht adem. Veel mensen waren er nog niet, een paar Ravenklauwers en Griffoendoren. Mensen van mijn afdeling zijn in velden of wegen te bekennen en ik ga aan de tafel van Huffelpuf zitten en kijk naar het 'eiland' waar het eten en drinken op staat. Ik heb honger na de lange treinreis maar ik wacht nog even.

-
Hm, ik heb altijd erg belabberde beginstukjes. --'
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail wo nov 03, 2010 7:36 pm

Ik zag een meisje binnenkomen, een Huffelpuffer. Ik volgde haar even met mijn ogen keek er toen weer naar de jongen. Ik wilde minstens met een van hun twee een gesprek voeren, anderen waren ook welkom, maar ik had geen idee hoe ik uberhaupt een gesprek moest beginnen. Daarom liep ik naar het 'eilandje' en pakte een glas boterbier. Misschien dat dat me zou op vrolijken en socialer zou maken.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Maxim wo nov 03, 2010 8:31 pm

Ik liet nog steeds mijn toverstok tussen mijn vingers draaien en keek naar de rode vonkjes die er nu al uitkwamen. Ik zuchtte even en stak hem dan maar weer in mijn zak. Ik keek even naar het andere meisje dat binnekwam en keek weer naar het eilandje. Ik neuriede vrolijk een liedje en dacht na over wat ik allemaal zou eten en drinken.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail wo nov 03, 2010 9:17 pm

Ik besloot naar het meisje toe te gaan. Niet dat de jongen me niet aardig leek, maar omdat ik niet zo'n tut was die meteen op een jongen afstormde. Met mijn glas boterbier in mijn hand liep ik naar het Huffelpuf meisje toe en glimlachte. "Heey", zei ik en liet mijn blik even door de ruimte gaan. Er waren slechts enkele leerlingen en vele leraren.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis wo nov 03, 2010 9:27 pm

Ik kijk verbaasd op en zie een meisje van Ravenklauw voor mijn neus staan. Ik wou dat ik een glas in mijn hand had, gewoon om mezelf een houding te geven. Ik glimlach naar haar. "Hi." Ik voel me een beetje ongemakkelijk. Dit zijn van die momenten waar ik echt serieus een moord zou plegen om iets in mijn hand vast te houden.


Laatst aangepast door Alexis op wo nov 03, 2010 9:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail wo nov 03, 2010 9:31 pm

"Enjoying the party?" Zei ik droogjes en nam een slok van mijn boterbier. Het was nou niet bepaald het feest dat ik verwacht had. Sterker nog, het was net zo saai als de feestjes op mijn bassischool vroeger en geloof me, die waren saai. Ik hoopte echter op verandering, aangezien er nog maar weinig mensen waren.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Kimberley wo nov 03, 2010 9:36 pm

Vrolijk liep ik de grote zaal in, waar de welkomsceremonie werd gehouden. Ik keek even rond en het viel me op dat er nog niet heel veel mensen aanwezig waren. Twee meisjes die met elkaar aan het praten waren en een jongen van mijn afdeling, Maxim. Ik had geen zin om de hele tijd hier in m'n eentje te gaan staan. Ik liep naar de tafel met het eten en drinken toe en pakte een klein glas met boter bier.


Laatst aangepast door Kimberley op wo nov 03, 2010 9:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis wo nov 03, 2010 9:47 pm

Ik grinnek zacht en maak een gebaar naar de zaal. "Dit noem ik niet echt een party hé?" Ik schud mijn hoofd. "In dit geval geniet ik er niet van." Ik sta op, dat is wel zo netjes tegenover het meisje. "Ik ben Alexis, aangenaam." Ik steek mijn hand naar haar uit, benieuwd of ze hem aan zal nemen.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Kimberley wo nov 03, 2010 9:50 pm

Ik besloot om me in het gesprek van de twee meisjes te voegen. Maxim leek een beetje in de wolken, dus ik dacht dat het maar beter was om hem niet te storen. Ik liep op de meisjes af en zette een glimlach op. 'Heey.'
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Abigail wo nov 03, 2010 9:52 pm

Ik was verbaasde me er kort over dat ze haar hand uit stak, maar herstelde me. "Abigail", zei ik terwijl ik haar hand schudde. Ik vond het altijd maar iets raars, handen schudden. Een nieuw meisje dat de zaal binnen kwam lopen trok mijn aandacht en ook haar wist ik bij een afdeling te plaatsen. Griffoendor. "Nee, een feest is dit zeker niet te noemen", zei ik met een halve grijns. Ik grijnsde vrolijk naar het Griffoendor meisje. "Hoi", beantwoorde ik haar begroetting.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis wo nov 03, 2010 10:00 pm

Het handen schudden is een raar gedoe, maar zo ben ik opgevoed. Ik merk dat ze het raar vind maar ik besteed er verder geen aandacht aan. "Het word ook geen feest, daar wil ik geld op wedden." Ik kijk naar het meisje dat zich bij ons voegt. "Hello." Zeg ik met nog steeds een glimlach op mijn gezicht.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Kimberley wo nov 03, 2010 10:24 pm

Mijn glimlach bleef op mijn gezicht staan terwijl ik een slokje van mijn boterbier nam. Ik kende de meisjes wel vaag van gezicht en ik heb ook ooit hun naam geweten, maar ik had nu geen flauw idee meer hoe ze heette, dus besloot ik om me maar voor te stellen. "Ik ben trouwens Kimberley, Kim mag ook." Dat was zo'n standaard iets wat ik er altijd aan toevoegde. De meeste mensen vonden Kimberley te lang om te zeggen, ook al vond ik zelf dat dat reuze meeviel.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Alexis wo nov 03, 2010 10:44 pm

Mijn handen voelden nog leger aan toen het meisje, Kimberley genaamd ook een boterbier vast had. Ik grinnek zacht. "Alexis, Alex mag ook." Ik excuseer me even en loop naar het eiland met het eten en drinken en pak snel een beker boterbier en loop weer terug en voeg me weer bij de rest.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Maxim do nov 04, 2010 12:58 am

Ik haalde opgelucht adem toen ik een bekend gezicht zag, Kim. Ik liep naar de rest van de groep en ging er bij staan. 'Hoi' zei ik en haalde opgelucht adem omdat ik niet meer alleen stond. Ik zag de rest drinken van boterbier en liep vrolijk naar het eilandje om er ook één te halen.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Kimberley do nov 04, 2010 12:41 pm

Ik zag Maxim aankomen en grinnikte. 'Hey Max.' Hij was een jongen van mijn afdeling en zat net als de andere in mijn jaar. 'En, beetje leuke vakantie gehad?' Ik nam nog een slok van mijn boterbier en veegde het schuim van mijn mond af.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Maxim do nov 04, 2010 12:51 pm

Ik grinnikte en haalde m'n schouders op. 'Ging wel, en jullie?' vroeg ik en keek ze allemaal even aan. Ik dronk wat van mijn boterbier en liet het glas wat ronddraaien.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Kimberley do nov 04, 2010 12:57 pm

Ik haalde mijn schouder op 'Ging wel. M'n ouders waren weer eens op zakenreis en ik zat thuis opgescheept met Roos, helaas.' Ik dronk mijn glas leeg en zette het op het tafeltje waar we omheen stonden.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Maxim do nov 04, 2010 1:03 pm

'Ik ook met Lisa' zei ik. 'En soms kan ze zo druk zijn' zuchtte ik erna. 'Hoe oud was Roos weeral?'

-
Ik heb echt geen inspiratie vandaag ;o
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Kimberley do nov 04, 2010 1:08 pm

'Negen' Mompelde ik. 'En Lisa?' Ik keek hem vragend aan en liet mijn blik over de zaal glijden. De zaal was wel al wat voller geworden, ik herkende wat leerlingen van Griffoendor en, helaas, stond Zwadderich er ook. Een tafeltje verder op keken een paar leerlingen ons aan en begonnen daarna te lachen. Ik trok een wenkbrauw op. 'Ik ga denk ik nog even iets te drinken pakken, zo terug.' Ik liep snel naar de tafel met al het eten toe en pakte nog een glas met boterbier. Ik liep weer terug naar de tafel en liet mijn blik even rusten op de Zwadderaars.

--

Ik ook.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Maxim do nov 04, 2010 1:12 pm

'Twaalf' zei ik en volgde haar blik naar de zwadderaars. 'Volgens mij lachen ze omdat ik als enige jongen bij 3 meisjes sta' lachtte ik en maakte zo'n woeoee geluidje. Ik rolde mijn ogen. 'Wat een idioten' zei ik en zuchtte.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote zaal. {Welkoms seremonie} Empty Re: De grote zaal. {Welkoms seremonie}

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum