School of magic.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Uilenvleugel.

+3
Kimberley
Abigail
Maxim
7 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 9:13 pm

Ik knik enthousiast. "Ja, gekocht in mijn eerste jaar aangezien ik niemand kende die naar Zweinstein ging." Ik denk even na. "Smoothie heet ze." Ik trek wat hooi weg en gooi het op de grond. Stomme hooikriebels, denk ik bij mezelf.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:15 pm

Ik ging zitten op de plek die Maxim had vrijgemaakt. Een uil was handig geweest, maar ik was blij met mijn rat. Hij herinnerde me aan thuis. "Dieren," herhaalde ik met een knikje en merkte op dat Evanna binnen kwam rennen. Ik grinnikte even.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Kimberley do nov 04, 2010 9:18 pm

'Waarom heb ik jullie, behalve Maxim dan, nooit echt gesproken?' Ik keek ze een voor een aan. Ze waren echt heel erg aardig, iedereen gewoon. Maxim kende ik natuurlijk al omdat hij ook in Griffoendor zat. De rest kende ik vaagjes van gezicht en naam.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:20 pm

Hijgend haalde ik de brief aan mijn vader uit de zak van mijn vest. Ik pakte een schooluil en zo rustig mogelijk bond ik het briefje aan zijn poot. Wat was ik blij met Meiina, mijn kat, maar ja, een uil voor mezelf was toch handig geweest. Ik liet de schooluil wegvliegen en zakte op een behooid stukje op de grond. "Poeh, dat was me het rennen wel waard..."
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Maxim do nov 04, 2010 9:21 pm

'zijn super' maakte ik Abigails zin af. Ik keek even om me heen. Ik keek even op naar Kimberley omdat ik mijn naam hoorde. Ik keek even naar Evanna Daniëlla. 'moe?' vroeg ik.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 9:24 pm

Ik kijk naar Kim. Ze heeft me aan het denken gezet. "Hm, ik weet niet. Misschien omdat deze school gewoon groot is? Of omdat we niet samen les hebben gehad, of gewoon nooit met elkaar hebben gesproken..." Ik grinnekk zacht.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:24 pm

"Ja..." Verder kon ik niets uitbrengen.
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:25 pm

Ik grinnikte en keek even naar Kim. "Omdat we altijd in ons hoofd gestampt kregen dat onze eigen afdeling het beste was?" Zei ik droogjes en staarde voor me uit terwijl ik een draad stro uit de halm trok. Nee, dat was een van de nadelen op Zweinstein, het competitie opfokking.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Maxim do nov 04, 2010 9:26 pm

Ik lachtte even om Evanna Daniëlla, 'grappig.' Ik keek naar Alexis en Kim, en besloot hun gesprek te volgen. 'En omdat je als ravenklauwer waarschijnlijk superdruk met studeren was?' raadde ik.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 9:28 pm

Ik grijns naar Abigail. "Ik denk dat die reden toch het meest past je vraag Kim."
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:34 pm

Ik keek grinnikend naar Maxim. "Wat een vooroordelen." Zei ik en schudde mijn hoofd. Dat ik een Ravenklauwer was, met goede cijfers, wilde niet zeggen dat ik dag en nacht blokte. Nee, dat had ik niet nodig. Ik haalde graag grappen uit met tweede en derde klassers, omdat die ongewenste zelfingenomenheid kregen na hun eerste jaar.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Maxim do nov 04, 2010 9:36 pm

'Tja' glimlachtte ik en haalde mijn schouders op. 'Je ontkent het wel niet'. Ik wiebelde even met mijn wenkbrauwen.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:37 pm

Ik meende te weten waarom ik geen vrienden had. "Ik, daarentegen, heb hard gewerkt." Ik mengde me in een gesprek waar ik eigenlijk helemaal niet in wóú belanden!
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 9:40 pm

"Ik, ik, ik." Grinnek ik zacht. "Ik heb gemiddeld gewerkt, telt dat ook mee of niet.."
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:42 pm

Ik keek Maxim fronsend aan. "Wat vindt je van mij?" Zei ik en trok een wenkbrauw op. "Als je niet had geweten dat ik een Ravenklauwer was, als dat symbool niet op mijn gewaad had gestaan, wat vindt je dan van mij?" Ik was benieuwd naar zijn antwoord, ik hield niet van mensen met vooroordelen, dat had ik zelf ook een tijd gehad en dat was niet goed uitgepakt.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Kimberley do nov 04, 2010 9:43 pm

'Ik werk niet..' Grinnikte ik. Leren was niets voor mij. Ik haalde redelijke cijfers, niet super goed, maar ook niet super slecht. Ik was er wel tevreden mee zo. 'Maar ik denk dat die afdelingen toch wel een goede gok was.' Mompelde ik.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Maxim do nov 04, 2010 9:45 pm

'Hmm, ik weet het niet' bedacht ik. 'Je ziet er nogal mysterieus uit' glimlachtte ik. Ik dacht nog even na, ik was niet zo'n goede menseninschatter, daarom keek ik liever gewoon naar het symbool op hun gewaad. fout, maar makkelijk. 'Mysterieus, ja' herhaalde ik opnieuw.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 9:47 pm

"Niet werken is ook nog de optie ja." Grijns ik. Ik werk gewoon normaal, niet te veel niet te weinig. Ik blijf niet graag zitten, dus ik doe mijn best om over te gaan naar het volgende jaar. Dan moet ik er maar een vrije dag aan uitgeven. En soms is dat huiswerk ook goed tijdverdrijf.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:49 pm

Ik zag een uil naar binnen vliegen en met een schok herkende ik één van de uilen die mijn vader voor orders had. Hij had mij dus wat eerder een brief gestuurd! De uil ging op mijn schoot zitten. Het was Oliveer. Hij had oliekleurige veren, dat maakte hem best schattig. Hij stak zijn poot uit en ik maakte het briefje los.

Je bent aangekomen op Zweinstein! Nou, de ceremonie was zeker leuk? Nog lol gehad? En wat doe je met je verjaardag? Het vieren als je moeder? Of in Ministerie-stijl? OF natuurlijk helemaal niet? Nou ja, meid, toch nog veel plezier op je verjaardag. Ik kan je alleen tot maandag nog terugsturen want ik ga op zakenreis. De winkel gaat een paar dagen dicht. xxx, je lieve vader.

"Ahwww..." fluisterde ik. Je lieve vader! Ik wist dat ik nu rare blikken kon krijgen, maar dat scheelde me niets. Mijn vader ging op zakenreis. Ja, fijn, nu kon hij niet helpen met het plannen van mijn verjaardag!
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:55 pm

Weer keek ik hem aan, een beetje spottend misschien. "Mysterieus?" Herhaalde ik en kon een geamuseerde grijns niet onderdrukken. "Kun je dat beter verwoorden, of zegt het symbool op mijn gewaad wie ik ben, wat ik voel en wat ik denk?" Ik schudde mijn hoofd en keek naar Evanna die blij naar haar brief staarde. "Dat was een snel antwoord," merkte ik op.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Kimberley do nov 04, 2010 9:57 pm

Ik keek naar Abigail. 'Beter mysterieus dan gewoontjes.' Ik glimlachte. 'Mensen zien mij altijd aan als een of andere dodo die niets doet.' Ik trok een wenkbrauw op. 'Ik weet niet, maar wek ik die gedachte op?' Ik keek iedereen een voor een aan. Ik was dit keer ook wel benieuwd naar een antwoord.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:58 pm

Verstoord uit mijn rustige, blije 'slaapje' keek ik naar Abigail. "Het is geen antwoord op mijn brief. Het is een gewone, zelfstandige brief. Jammer genoeg geen antwoord," zei ik glimlachend. Ja, als ze nu nog gingen vragen welke winkel dan ging het niet goed. Niemand wou weten dat zijn of haar 'vriendin' een vader had die een winkel had aan de Verdonkeremaansteeg. Maar goed, het hoorde bij een Zwadderaar, maakte ik mezelf wijs.
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Alexis do nov 04, 2010 9:59 pm

Ik schud mijn hoofd. "Je bent niet gewoontjes, in iedergeval ik kan me niet voorstellen dat kinderen die op Griffoendor gewoontjes zijn. dat zijn eerder de mensen van Huffelpuf." Merk ik op.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Maxim do nov 04, 2010 9:59 pm

'Tja, vooroordelen' zuchtte ik. 'Ik zou het moeten afleren, maarja.' Ik haalde even mijn schouders op en keek om me heen. 'Maar toch vind ik je mysterieus.' Ik keek even naar Kimberley en stak onschuldig mijn handen op. 'Ik mag geen mening geven, want ik ken je al'
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Kimberley do nov 04, 2010 10:02 pm

Ik grinnikte om de opmerking van Maxim en prikte hem in z'n zij. 'Weetje, eigenlijk is niemand gewoontjes. Zelfs niet Huffelpuffers.' Ik keek even bedenkelijk. 'Mijn conclusie: Iedereen is uniek.' Eigenlijk sloegen de gesprekken die we hadden niet echt ergens op, al was deze best wel nuttig, maar we hadden het gezellig. En daar ging het tenslotte om.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De Uilenvleugel.  - Pagina 2 Empty Re: De Uilenvleugel.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum