School of magic.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zacharinus' Zoetwarenhuis

+3
Abigail
Lance
Kimberley
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Kimberley za nov 06, 2010 10:58 pm

Dit is de snoepwinkel van Zweinsveld. Ze verkopen hier werkelijk alles wat je je maar kan bedenken. Alle soorten zuurtjes, lolly's, smekkies in alle smaken en natuurlijk niet te vergeten chocokikkers.

Maximaal aantal personen: 10
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Lance zo nov 14, 2010 11:05 am

Lachend als een kleuter liep ik samen met Abigail naar het gezellig winkeltje. Het roze aan de muren deed me denken aan het kotsmakende Valentijn dat nog even weg was. Ik liet haar voor en begroette even de verkoper. Daarna ging ik natuurlijk meteen aan de slag met chocokikkers in te slaan. "Als jij nog wat wilt, dan neem je het maar."
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Abigail zo nov 14, 2010 11:10 am

Ik grinnikte en keek om me heen. De afgelopen jaren was ik niet vaak naar het Zweinsveld gegaan, gewoon omdat ik altijd in mijn eentje was en omdat dat dan minder leuk was, maar nu zag ik de lol er weer van in. Ik keek twijfelend van de Smekkies in alle smaken, naar de Suikerveren. "Hmmpf", mompelde ik, omdat ik niet kon kiezen. Uiteindelijk pakte ik maar wat Smekkies en keek grinnikend naar de stapel Chocokikkers die Lance had.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Lance zo nov 14, 2010 11:16 am

Ik grinnikte even terug en legde mijn deel op de toonbank. Degene die erachter zat leek blij te zijn dat hij eindelijk weer wat ging verkopen. Abigail haar deel verscheen niet veel later op de kassa. Alles ging in een grote papieren zak en ik gaf het geld. "Zullen we dan maar?"
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Abigail zo nov 14, 2010 11:19 am

Ik fronste even en graaide in mijn zakken en haalde er wat geld uit. "Hier", zei ik en drukte het in zijn handen. Ik hield er niet zo van als andere voor me betaalden, dan voelde ik me afhankelijk terwijl ik dat niet wilde zijn. Oke, een boterbiertje kon ik nog wel accepteren, maar genoeg was genoeg. Ik wilde ook niet over komen als een snol die alles voor haar liet betalen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Lance zo nov 14, 2010 1:58 pm

Normaal nam ik het nooit aan. Mijn ouders maakte ik zo nog wat meer pissig en dat was om eerlijk te zijn mijn doel. Toch nam ik het aan, maar enkel wat de smekkies en twee chocokikkers hadden gekost. De rest gaf ik haar terug. "Je gaf me iets te veel en echt hoor over geld moet je niet inzitten." Weer klonk het belletje en ontmoette we de koude "Brr, hatelijk weer."
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Abigail zo nov 14, 2010 2:16 pm

Ik knikte en nam uiteindelijk het geld aan dat hij terug gaf. Het was inderdaad meer geweest dan nodig was, maarja. Ik stopte een smekkie in mijn mond en haalde opgelucht adem toen het een normale kaneel smaak was. Ik had ooit oorsmeer gehad, waardoor ik had moeten kokhalzen. Bah. "En nu?" Vroeg ik met een glimlach. Ik wist niet of ik nu beter kon gaan want ik vond het wel leuk met hem.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Lance zo nov 14, 2010 2:19 pm

"Jij zegt het maar? Zullen we terug naar Zweinstein gaan? Wel naar binnen of wel terug beschutting zoeken in de boomhut... Of een ander plekje opzoeken? Het maakt me niet veel uit." Zolang ik nog maar even met haar kon praten. Abigail was aangenaam. Ergens wist ik niet goed wat ik moest denken van haar. Ik wou zoveel denken.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Abigail zo nov 14, 2010 2:23 pm

Ik keek even nadenkend voor me uit terwijl ik mijn handen tegen elkaar wreef. "We kunnen naar de algemene woonkamer?" Zei ik vragend. De algemene woonkamer was een plek waar alle leerlingen mochten komen. Het was dus een soort leerlingenkamer, maar dan voor alle afdelingen. Ik was er nog nooit geweest, want tja, ik was altijd alleen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Lance zo nov 14, 2010 2:39 pm

Ik knikte even instemmend. Vorige jaren was ik er slechts een paar keer geweest, voor kort dan. Ik zat liever in mijn eigen leerlingenkamer waar het gele overnam. "Ik deel alleen geen chocokikkers met de rest." probeerde ik nog te grappen. Niet echt wat me lukte. Daarna begon ik al met naar Zweinstein te stappen.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Abigail zo nov 14, 2010 2:45 pm

Gone.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Alex di nov 16, 2010 9:36 pm

Ik kwam achter de toonbank vandaan en zag Abigail en een jongen uit Huffelpuf staan. Ik had de jongen wel eens eerder gezien. "Hoi," zei ik. De geheime gang die uitkwam bij de bochel van de heks had me naar hier vervoerd en nu kwam ik hun tegen! Hoe waren hun hier gekomen? Ik besloot het ze te vragen. "Hoe komen jullie hier?" Oeps, betrapt, dacht ik.
Alex
Alex

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 13-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Abigail di nov 16, 2010 9:38 pm

_____________________
Abigail en Lance zijn al weg. Mad
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Matthew za nov 20, 2010 7:15 pm

Ik was een echte zoetekauw en was meteen vanuit Zweinstein vertrokken naar Zacharinus Zoetwarenhuis. Ik bleef ieder weekend weer half kwijlend bij de etalage staan voor ik naar binnen liep. De geur van snoep overspoelde me en een grijns kwam op mijn lippen. Ik voelde me als een kind in een speelgoed winkel.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Alexis za nov 20, 2010 7:21 pm

De bel van de winkel rinkelt vrolijk als ik naar binnnen stap en de zoete geur van al het snoep ruik. Ik glimlach en stap naar een bak met chocokikkers en pak er een stel. Ook de Smekkie's en Lolly's verdwijnen in het zakje. "Het ruikt hier echt verrukkelijk." Mompel ik zacht terwijl ik tevreden rond kijk. Iedereen in de winkel kijkt verlekkerd naar al het snoepgoed.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Matthew za nov 20, 2010 7:26 pm

De bel rinkelt als er een meisje naar binnen stapt. Ik werp kort een blik op haar en herkende haar als het Huffelpuf meisje uit de Grote Hal. Vervolgens ging mijn blik naar de suikermuizen een verlekkerde grijns stond op mijn gezicht. Ik ging kort met een hand door mijn haar en staarde toen naar het snoep.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Alexis za nov 20, 2010 7:29 pm

Ik loop met het snoep in mijn hand naar de kassa en reken het af. Ik kijk nog een laatste keer de rekken door. Ik steek mijn hand op dat ze nog niet af hoeft te rekenen en pak nog snel Ballonbruisballen en Brozen Suikerveren. Ik krijg gelijk zin om al het snoepgoed op te eten maar ik houd mezelf tegen en reken nu wel af.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Maxim za nov 20, 2010 11:51 pm

Ik liep Zacharinus in en liep meteen door naar Smekkies in alle smaken. Ik hield wel van die mysterieuze dingen, thuis had ik ze nooit gekregen. Ik grinnikte zacht toen ik Alexis zag. Waarom verbaasde het me niet om haar hier te zien.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Matthew zo nov 21, 2010 11:51 am

Mijn wenkbrauwen gingen omhoog toen er een jongen van Griffoendor binnenkwam. Waarom had ik hem nooit gezien, vroeg ik mezelf af. Hij kwam me ook niet bekent voor dus bedacht ik dat hij misschien een klas hoger of lager zat. Mijn interesse in hem verdween net zo snel als hij gekomen was en ik keek weer naar het snoep.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Alexis zo nov 21, 2010 9:20 pm

Ik kijk op als de deur opengaat en een vlaag koude lucht rond mijn benen zweeft. Ik ril even, bah wat een rot weer. Ik zie Maxim en glimlach even naar hem en leg dan haastig het geld op de toonbank. Ik gris het snoep van de toonbank af en loop de winkel in. Het is er heerlijk warm, dus waarom zou ik niet wat langer blijven rondhangen?
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

Zacharinus' Zoetwarenhuis Empty Re: Zacharinus' Zoetwarenhuis

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum