School of magic.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De boomhut.

2 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail di nov 09, 2010 7:10 pm

Ik bestudeerde de figuurtjes in het hout en beet op mijn onderlip. Ik zou het proberen besloot ik. "Mijn moeder.. dood, mijn vader.. aan de drank en liet het gezin in de steek. Enige die ik heb is mijn broer" Mompelde ik op sneltrein tempo en beet hard op mijn onderlip. Ik wilde dat ik het niet gezegt had, het was beter geweest als hij niet had geweten.
______________________________________________
Eetsmakelijk <'3
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance di nov 09, 2010 7:56 pm

In een reflex lag mijn hand op haar schouder en was het weer muisstil. Zachtjes gaf ik haar een kneepje. Het was niet leuk om haar zo aan te zien als nu. Zo onzeker en als ze niet oppaste met haar lip zou die vast en zeker gaan bloedde. "Dat zuigt allemaal erg hard." fluisterde ik. Bang om het luidop te zeggen. Wat viel er anders te zeggen? Dat ik het rot voor haar vond? Vond ik ook, maar dat was niet de complete waarheid.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail di nov 09, 2010 8:01 pm

Ik glimlachte zwakjes en staarde voor me uit. Ik wist niet wat ik moest zeggen en knikte dus maar. Ik voelde geen tranen opkomen, maar ik wist niet of dat een goed teken was of juist niet. Ik was namelijk niet iemand die huilde in gezelschap van andere, nooit geweest. "Life sucks," mompelde ik met een gebroken stem.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance di nov 09, 2010 8:06 pm

Ik kon er helemaal niet tegen als meisjes gingen huilen. Ook niet tegen tranige ogen. Zachtjes trok ik haar dus maar wat voorzichtig naar me toe en sloeg een arm om haar. "Maar red je het zo met je broer?" Anders kon ik nog altijd wel gaan onderhandelen met mijn vader en moeder. "Ga ook alsjeblieft niet te negatief denken. Mooie kanten zijn er ook altijd."
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail di nov 09, 2010 8:10 pm

Ik voelde me vertrouwd bij hem, ookal kende ik hem net een aantal uurtjes, dus ik bleef zo zitten. "Ja.. het lukt wel." Mompelde ik en staarde voor me uit. "Nee, die zijn er niet." Antwoordde ik. Er was geen mooie kant aan mijn familie, niet sinds mijn moeder dood was.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance di nov 09, 2010 8:15 pm

"Abigail, je gaat me echt zo niet vertellen dat er geen mooie kanten zijn aan het leven zelf. Je weet niet hoe jou verhaal gaat aflopen." Normaal haatte ik het als mensen zo oneerlijk en negatief tegen over het leven stonden. Zo maakte het me nu ook ziek. Alleen had zij wel een reden voor. Een goede reden. "Het is slecht om zo te denken. Vele mensen geraken er in de problemen door..." Zelfmoord, frustratie op andere of echt een verziekte geest waren al een aantal voorbeelden.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail di nov 09, 2010 8:20 pm

Ik fronste even. "Er waren mooie tijden, misschien komen er ook wel mooie tijden. Maar nu, in het heden, is thuis afgrijselijk." Ik schudde mijn hoofd en beet weer op mijn onderlip. "Aan mijn thuissituatie op dit moment is niks positiefs aan. Maar dat betekend niet dat ik mijn leven als een en al negativiteit zie?" Ik probeerde hem uit te leggen hoe ik me voelde, maar het ging niet echt soepel. "Ik bedoel, neem nou dit moment, deze plek. Dat is niet negatief." Mompelde ik.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance di nov 09, 2010 8:26 pm

"Wel, het kwam niet over alsof je echt nog positief dacht, maar vergeet dan mijn woorden daarover." Ergens waren haar woorden erg leuk om te horen. Aan de andere kant wist ik dat ik me helemaal niet zo mocht voelen. "Blij dat je er zo over denkt." mompelde ik zachtjes terug.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail di nov 09, 2010 8:30 pm

Ik dacht na over wat hij zei. "Je hebt deels ook wel gelijk hoor, het is niet zo dat ik heel positief in het leven sta. Maar ik zie wel de mooie dingen uit mijn leven, ookal is het soms niet uit te houden." Zei ik langzaam, zorgvuldig mijn woorden kiezend. "Graag gedaan.." antwoordde ik en vroeg me af waarom ik dat zei.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance di nov 09, 2010 9:36 pm

"Graag gedaan?" kwam vrijwel meteen uit mijn mond. Waarom hoorde deze woorden nu weer op zijn plaats? "Doe alleen maar dat soort dingen voor jezelf en niet voor anderen. Dat is toch wat ik geleerd heb uit mijn ervaring met erg rotte situaties." Nog steeds lag mijn arm om haar, maar wist niet of ik hem terug zou mogen of dat ze hem liever nog even had. Vragen zou stom overkomen.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail di nov 09, 2010 9:41 pm

Ik glimlachte en keek hem aan. "Je hebt gelijk." Mompelde ik en staarde voor me uit. "Ander onderwerp?" Vroeg ik aangezien ik niet heel veel zin had om door te praten over depressie en al die dingen.
______________-
Ahahaha. Ik zat er met mijn kop niet bij toen ik dat tupte.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance di nov 09, 2010 9:46 pm

"Waar wil je het dan over gaan hebben?" Gespreksonderwerpen kwamen meestal spontaan op. Anders kon ik er gewoonweg geen goed verzinnen. Daarbij had ik haar ook nog een helemaal onder gezeikt met mijn praatjes die nergens op sloegen. Het dicht bij elkaar zitten was eigenlijk wel erg prettig en lekker warm.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail di nov 09, 2010 9:50 pm

Ik staarde even bedenkelijk voor me uit. "Wat wil je gaan doen na Zweinstein?" Vroeg ik met een glimlach op mijn lippen. Ik wilde eerste een wereldreis door de toverwereld maken en dan misschien met fabeldieren gaan werken, dat was mijn droom.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance di nov 09, 2010 9:54 pm

"Ik denk dat ik op het Ministerie wil gaan werken. Alleen weet ik nog niet juist wat. Ach, ik hang compleet van dat ene moment af later. Alles mag op me afkomen en ik kies wel wat ik wil gaan doen. Weet jij het dan allemaal al zo zeker?" Een diepe zucht ontsnapte me. Wat de toekomst me bracht, mocht nog even weg blijven. Waarschijnlijk eindigde ik niet echt hoog.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail di nov 09, 2010 10:00 pm

Ik schudde mijn hoofd. "Ik wil eerst de wereld zien." Zei ik met een glimlach en leunde tegen zijn arm aan. Het zat niet verkeerd zo, ik vroeg me af of hij altijd zo deed bij meisjes, of dat hij dat alleen deed omdat hij me had willen troosten.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance wo nov 10, 2010 3:40 pm

"Slimme keuzen." Een knikje bevestigde mijn woorden. Best wel raar dat ik meteen een arm om haar geslagen had. Ik was iemand die fysiek contact nodig had, maar iemand zo troosten deed ik niet. Meestal was een kleine aanraking genoeg om mijn medeleven echt te laten zien. Misschien ook wel omdat ik het haatte om mensen te zien huilen en het bij haar had willen voorkomen.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail wo nov 10, 2010 6:02 pm

Ik haalde mijn schouders op. "Ik denk dat veel mensen die keuze maken, of tenminste kinderen uit dreuzelgezinnen." Tenminste, dat dacht ik. Het leek me logisch dat na verassing waarbij je werd verteld dat je een tovernaar of heks was, dat je meer van die wereld wilde weten. Maar misschien lag dat ook wel verschillend. "Ik concentreer me liever op het nu," zei ik met een glimlach, "hoewel dromen over de toekomst nooit verkeerd is."
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance wo nov 10, 2010 6:54 pm

Dit keer haalde ik mijn schouders op. "Om eerlijk te zijn denk ik er liever niet over na. Het is te mooi om er van te dromen, maar misschien ook een beetje te pijnvol. Daarbij leef je dan niet echt in het 'nu' volgens mij. Ach ja..." Mijn hoofd leunde tegen het hout achter me en ik liet geleidelijk aan mijn ogen dichtvallen.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail wo nov 10, 2010 7:00 pm

Ik vroeg me af wat hij bedoelde met pijnvol, maar zweeg. Ik staarde voor me uit en vroeg me af of ik er goed aan had gedaan om hem over mijn verleden te vertellen. Ik kon helaas mijn woorden niet meer terug nemen. "Dromen mag altijd", mompelde ik met een kleine glimlach, "zolang je maar weet dat het een droom is."
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance wo nov 10, 2010 7:15 pm

Mijn ogen bleven gesloten. Ergens kreeg ik een soort van klop, nam mijn zin naar slaap over. "Inderdaad. Vaak willen mensen dat ook niet beseffen en dan zit je erg hard in de pineut. Nog zin om hier te zitten of wil je nog even ergens anders heen?" Ondertussen was ik stijf gezeten.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail wo nov 10, 2010 7:58 pm

Ik staarde bedenkelijk voor me uit. "Ik denk dat ik zo ergens ander heen ga ja," mompelde ik. Ik wist niet of hij het vroeg om met me mee te gaan, of om me hier weg te krijgen. Ik wist eigenlijk ook niet waar ik naartoe wilde, in elk geval naar een plek die warmer was dan hier.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance wo nov 10, 2010 10:41 pm

Niet echt een antwoord op mijn vraag, maar als ze me toch beu was... Weer was er die stilte Wat viel er nu nog te zeggen? Of zou ik gewoon dat laddertje moeten afdalen en een: "Zie je later," mompelen? "Je hebt gelijk. Het is hier toch veel te koud." mompelde ik dan maar. Mijn zicht op haar gezicht terwijl ik mijn arm waar stilletjes terug trok. "Waarschijnlijk hou ik je toch maar op."
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail wo nov 10, 2010 10:56 pm

Ik concludeerde door zijn laatste zin dat wat ik gezegt had verkeerd was over gekomen. "Zo bedoelde ik het," zei ik haast spijtig en staarde voor me uit. "Ga je mee?" Vroeg ik uiteindelijk, want ik wilde graag dat hij mee kwam.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Lance do nov 11, 2010 12:16 am

Een lange tijd overwoog ik de woorden. Waren ze nu gemeend of zomaar gezegd? De blik in haar ogen meende het ergens van wel, maar sommige mensen konden zelfs op die vlakken faken. "Ik hoop dat je me dan ook mee wilt, want anders heb je jezelf met een serieuze last opgezadeld." De woorden kwamen erg gemeend en zorgvuldig gekozen uit mijn mond.
Lance
Lance

Aantal berichten : 389
Registratiedatum : 06-11-10
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Abigail do nov 11, 2010 8:39 am

Ik trok mijn wenkbrauw op en keek hem aan. "Ja ik wil graag dat je mee komt, maar als je geen zin hebt, hoeft het niet." Zei ik zonder mijn blik van hem af te wenden. Als hij met niet geloofde dan hoefde het van mij niet, waarom zou hij uberhaupt twijfelen aan mijn woorden?
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De boomhut. - Pagina 3 Empty Re: De boomhut.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum