School of magic.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De bibliotheek.

+2
Maxim
Abigail
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 11:09 am

De bibliotheek is een rustig onderkomen voor de leerlingen. Al het studie matriaal of ander informatie is in de bibliotheek van Zweinstein te vinden. Het is echter verboden om op de, hoe kan het ook anders, verboden afdeling te komen.

Maximaal 6 personen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 11:11 am

Met mijn handen in mijn zakken liep ik naar de Bibliotheek. De afgelopen jaren had ik het hier goed leren kennen. Ik geeuwde even toen ik de rijen met boeken zag, die er nog veel langer uit zagen als vorig jaar. Ik liep naar een kast en zag een opvallend, wit boek dat licht leek te geven. Ik pakte het vast en verbaasde me over de titelloze kaft.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Maxim za nov 06, 2010 1:19 pm

Ik liep naar de bibliotheek en opende de deuren. Ik keek even om me heen. Alleen ik, en dat kwade meisje van Ravenklauw waren hier. Ik haalde diep adem en liep langs haar naar de spreukenboeken. Ik vond het altijd fascinerend om nieuwe spreuken te bestuderen en te oefenen. Ik nam een van de boeken die ik nog niet had gelezen en ging op de grond zitten.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 1:24 pm

Ik fronste even toen meneer Griffoendor, ik-zie-wie-je-bent-aan-je-badge, langs liep en ging op een van de stoeltjes zitten. Ik mompelde "Lumos" en scheen met mijn toverstok licht op het boek. Nogsteeds was er geen titel te bekennen. Ik sloeg het boek open en ondekte toen eindelijk iets wat een titel kon zijn, Mythes en sagen, stond er op de eerste bladzijde.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Maxim za nov 06, 2010 1:28 pm

Ik leunde tegen een van de boekenkasten aan en las een van de spreuken. Een spreuk die vogeltjes uit je toverstok tovert: Avis. Ik keek even naar de beweging die er bij stond. 'Avis' mompelde ik en er kwetterden allemaal kleine vogeltjes uit mijn toverstok. Ik begreep niet wat mensen daar aan hadden en liet de vogels snel weer verdwijnen.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 1:31 pm

Ik keek geërgerd op toen er vogeltjes uit meneer Griffoendors toverstok vlogen. "Kun je dat niet ergens anders doen," siste ik geïrriteerd. Nee, het was me inmiddels duidelijk geworden dat hij niet dacht aan hoe anderen door zijn woorden of daden opvatte. Ik hield van de rust en de stilte in de bieb en meneer kwam dat verpesten. Fijn joh.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Maxim za nov 06, 2010 1:36 pm

Ik voelde even aan mijn neus. 'Oh, mooi. Hij staat er nog op' zei ik en deed alsof ik opgelucht was. Ik rolde even mijn ogen en keek weer in het boek. Ik negeerde haar irriterende blik en bladerde door het boek op zoek naar nog zo'n irritante spreuk.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 1:45 pm

Ik wierp weer een geërgerde blik op Maxim en sloeg toen de bladzijde om. Het eerste deel ging over de legende van Zwadderich. Ik was verbaasd om iets over zo'n persoon in een mooi wit boek terug te vinden. Halverwege de bladzijde besefte ik dat het allemaal niet klopte. Het was een verzinsel. Ik fronste even en klapte het boek dicht. Ik vondt niet dat ik er verder in moest kijken, het was te raar.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Maxim za nov 06, 2010 1:50 pm

Ik keek even op toen ze het boek dicht klapte. 'Kun je dat niet ergens anders doen?' zei ik op diezelfde geirriteerde toon als zij. Blijkbaar kon ze er niet mee lachen, tja. Ik was nou eenmaal iemand die mensen graag plaagde. Ik keek in het boek. Protego : Schildspreuk. Die kende ik al.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 1:59 pm

Ik keek hem minachtend aan. "Ha-ha." Zei ik droogjes en zette het boek terug in de kast. Ik pakte een ander boek en ging weer zitten. Hij had blijkbaar ook een raar gevoel voor humor. Ik rolde met mijn ogen en keek naar het boek dat ik uit de kast had getrokken. Reuzen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Maxim za nov 06, 2010 2:00 pm

Ik hield mijn hoofd even schuin om de titel op haar boek te lezen. 'Reuzen?' vroeg ik verbaasd. Weer won de nieuwsgierigheid van al de rest. Wat moest iemand nu met een boek van reuzen aanvangen?
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 2:08 pm

Ik keek naar hem op. "Ja reuzen." Herhaalde ik en sloeg het boek open. Reuzen waren een van de wezens die ik fascinerend vondt, netzoals feniksen, meermensen, terzielers, centaurs en dranken. Nogsteeds met mijn toverstok boven het boek las ik verder.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Maxim za nov 06, 2010 2:10 pm

Ik trok mijn wenkbrauw op. 'Reuzen' herhaalde ik raar. Ik schudde even mijn hoofd en keek in mijn boek. Nox: laat het licht van de lumosbezwering uitgaan. Ik richtte mijn toverstok op Abigail. 'Nox' mompelde ik en haar lichtje ging uit. 'Hij werkt' zei ik droog.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 2:15 pm

Hij wilde me echt pissig krijgen he. Ik keek hem boos aan. "Expelliarmus.." Mompelde ik met een zwakke glimlach op mijn lippen. De ontwapeningsvloek zorgde ervoor dat zijn boek uit zijn handen werdt gegooid. "Zo, die werkte ook." Antwoorde ik en keek naar het boek ik nog in mijn handen had. "Lumos," mompelde ik voor de tweede keer en ging verder met lezen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Maxim za nov 06, 2010 2:17 pm

Ik trok mijn wenkbrauw op. dat kon ik ook. 'Accio' mompelde ik en haar boek vloog naar me toe. Ik legde hem vlak naast me op de grond en haalde de mijne terug. Ik kon zien dat Madame Romella ons argwanend aankeek. Ik glimlachtte even naar haar.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 2:21 pm

Ik rolde met mijn ogen en stond op. "Evanesco." Zei ik en trok uitdagend een wenkbrauw op. Zijn gewaad was onzichtbaar. Ik wist dat het niet voor lange duur was, maar dat maakte me niet uit. "Nou wordt het wat moeilijk om op afdeling te gaan beoordelen he." Zei ik droog.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Maxim za nov 06, 2010 2:25 pm

Ik keek haar kwaad aan. Gelukkig voor haar had ik hieronder nog een tshirt en broek aan. 'Expelliarmus' zei ik en haar toverstok vloog uit haar hand. Ik ving hem met moeite op en hield hem vast. 'Lichte toverstok heb je.' Ik liet hem ronddraaien in mijn vingers en neuriede een liedje.
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Kimberley za nov 06, 2010 2:36 pm

Ik huppelde neuriënd de bibliotheek in en zette de boeken die ik had geleend terug in de kasten. Ik ging met mijn vingers langs de boeken en pakte er eentje uit de kast. "Zwerkbal Door De Eeuwen Heen" Ik had er wel eens van gehoord, maar hem nooit echt gelezen. Zwerkbal was een van mijn favoriete sporten, dus het leek me wel interessant. Ik liep naar de fauteuils toe en ging erop zitten. Ik opende het boek en begon te lezen.

(Ze heeft Maxim en Abi nog niet gezien ofzo)
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Maxim za nov 06, 2010 4:19 pm

Ik zuchtte toen Kimberley op een van de fauteuils tussen ons in ging zitten. Ik keek nog even naar Abigail en maakte haar onzichtbaarheidsspreuk ongedaan. Ik zuchtte en liet haar toverstok vallen. Ik nam mijn spreukenboek en liep geirriteerd de bibliotheek uit.

- gone.


Laatst aangepast door Maxim op za nov 06, 2010 4:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Maxim
Maxim

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : België

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Kimberley za nov 06, 2010 4:42 pm

Ik keek op van mijn boek. 'Oké.. Waar ging dat over?' Ik trok een wenkbrauw op. Maxim liep, volgens mij, nogal boos weg en Abigail stond daar maar. Hm, t' zal wel. Ik had geen zin om me er mee te gaan bemoeien, dus ging ik weer door met lezen.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Abigail za nov 06, 2010 8:06 pm

Ik raapte mijn toverstok die hij had laten vallen op en haalde opgelucht adem. Hij was niet kapot ofzo. Ik was boos, echt heel erg boos. Ik kon niet eens een grijns opbrengen toen ik Kim zag zitten en propte het boek terug in de kast. Ik liep boos achter Maxim aan, ik was nog lang niet klaar met hem.

______________
Gone.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Alexis za nov 06, 2010 8:13 pm

Ik loop de bibliotheek in en loop naar mijn favoriete afdeling van de bibliotheek: Spreuken. Gedaanteverwisseling was ook interessant maar spreuken hebben iets waar je uren gefascineerd naar kunt kijken. Ik pak op gevoel een boek uit de kast en loop naar de zachte fautails en zak er in weg als ik er in zit. Ik sla het boek open en begin met lezen.
Alexis
Alexis

Aantal berichten : 555
Registratiedatum : 27-10-10
Leeftijd : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Emma zo nov 07, 2010 5:13 pm

Emma slenterde de bibliotheek in. Het was stil, op wat gemompel na. Ze liep met een glimlach langs de boekenrijen en ging met haar vingers over de harde kaften.
Ze glimlachte en pakte een boek over Fabeldieren en zeulde het mee naar een tafeltje bij het raam. Ze ging zitten en pakte een perkament en een potje inkt.
Het duurde even voordat ze een veer vond, maar uiteindelijk zat ze haar verslag te maken..
Emma
Emma

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Kimberley zo nov 07, 2010 7:15 pm

Het boek was niet zo dik en niet moeilijk om te lezen, dus ik had het al snel uit. Ik klapte het boek dicht, stond op en liep naar de gang waar ik het boek vandaan had gehaald. Het boek vloog vanzelf naar de goede plek toen ik het losliet. Het was echt een handig systeem, dit hadden ze niet in de dreuzelwereld, ik had Pap er wel eens over horen praten hoe ze dat deden, maar het leek me echt onmogelijk.
Kimberley
Kimberley

Aantal berichten : 293
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Emma zo nov 07, 2010 11:46 pm

Emma keek op toen vele mensen de bieb verlieten. Ze zuchtte diep en keek op de klok. Na een half uur had ze nog niet eens een deelvraag af. Ze gromde en ondersteunde haar hoofd met haar hand. Ze bladerde mokkend door het boek.
Emma
Emma

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

De bibliotheek. Empty Re: De bibliotheek.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum