School of magic.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Muzieklokaal.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 6:52 pm

Het is een kamer met instrumenten die je alleen kunt bedenken in je dromen. Het heeft zowat alles, een piano, gitaren, violen, en drumstel, trombones, van alles! Zelfs een microfoon. Alleen, weten maar klein aantal leerlingen van deze kamer, dus is het er best stoffig en het ruikt er muf. Verder is alles er prima in orde en kan je gewoon op het instrument spelen, wat jij wilt.

Maximaal aantal personen: 5.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 6:54 pm

Ik had het muzieklokaal zo'n 2 jaar geleden ontdekt, ergens in een gang waar bijna niemand kwam, en liep er nu opnieuw heen. Ik opende de deur, die lichtjes kraakte, en stapte de vertrouwde, stoffige ruimte binnen. Direct liep ik naar de piano, en nam ik plaats op de kruk die ervoor stond. Ik liet mijn wijsvinger over de toetsen glijden. Ik had altijd al piano willen spelen, dat was een van mijn zeldzame gevoelige kanten, maar ik had het nooit geleerd. Jammer.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 6:59 pm

Met een hand in de zak van mijn sweater liep ik naar het muzieklokaal. De afgelopen jaren was ik daar vaak geweest. Ik duwde de deur met de hand die niet in mijn zak zat open en liep het lokaal binnen. Mijn blik ging van de jongen die bij mijn lievelingsinstrument zat, naar de wand waar de gitaren hingen. Dan werdt dat het, besloot ik.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 7:02 pm

Ik keek verbaasd op toen ik de deur plotseling hoorde opengaan. Ik had nooit iemand anders deze kamer binnen zien gaan, dus het verbaasde me dat er toch nog iemand was die er vanaf wist. Ik knikte naar het meisje dat naar binnen liep, als wijze van begroeting, en wendde toen mijn blik weer tot de piano. Zachtjes drukte ik een van de toetsen in, het was gewoon zo'n prachtig geluid.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 7:41 pm

Ik knikte terug en keek weer bedenkelijk van de gitaren naar de piano. "Kun je spelen?" Vroeg ik nieuwschierig nadat hij een toets had ingedrukt. Ik vond het leuk om mensen te horen spelen, hoewel zelf spelen honderd maal leuker was. Mijn vooroordelende gedachtens over Zwadderaars zette ik aan de kant, man daar moest ik echt overheen komen.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 7:44 pm

Ik keek op toen ik haar wat hoorde vragen, en haalde eventjes mijn schouders op. "Hmm, een beetje. Ik heb nooit echt les gehad, ook al had ik dat wel graag gewild." Ik had nooit les mogen hebben, mijn vader vond pianospelen iets voor vrouwen, niet voor mannen, en als het mannen waren vond hij ze watjes, en - natuurlijk - wou hij niet dat zijn enigste zoon een watje werd. Mijn moeder had het wel altijd geweldig gevonden dat ik zo'n interesse in muziek had, maar aangezien zij het altijd eens was met wat mijn vader zei, ook al was ze dat niet, mocht het ook van haar niet.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 7:49 pm

Ik keek hem verbaasd aan. "Wat een zonde," mompelde ik. "Zou je een stukje willen spelen, dat je kent?" Vroeg ik nieuwschierig. Er kwamen niet veel mensen hier, hij was eerlijk gezegt de eerste die ik tot nu toe hier had gezien. Ik ging op een stoel zitten en keek hem vragend aan.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 7:52 pm

Ik knikte. "Ja, dat vond ik dus ook." Ik glimlachte eventjes, en keek toen weer naar de toetsen. Ik keek opnieuw op toen ze vroeg of ik iets wou spelen, en knikte toen alweer. "Tuurlijk," zei ik, terwijl ik mijn vingers op de toetsen legde. Ondanks dat ik nog niet zo heel goed was, ik kon wel al met twee handen spelen, dat had ik mezelf geleerd, en daar was ik - eerlijk gezegd - best trots op. Ik keek eventjes nadenkend naar de toetsen, en begon toen, met een lach op mijn gezicht, te spelen.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 7:56 pm

Ik glimlachte terwijl ik keek hoe zijn vingers over de toetsen vlogen. De klanken van de piano waren helder, waarschijnlijk was hij in de vakantie gestemt. Ik kende het lied niet, maar ik vond het wel mooi klinken. Helaas had ik zelf geen componistische aanleg en speelde ik dus alleen liedjes die ik geleerd had.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 7:58 pm

Na een tijdje stopte ik, en liet ik mijn vingers stil op de toetsen liggen. "De rest van het lied ken ik niet," zei ik, terwijl ik haar glimlachend aan keek. Ondanks dat ik nog best amateuristisch was, ik wist de juiste klanken uit het instrument te krijgen, zodat het - ondanks al die kleine foutjes - toch nog mooi klonk.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 8:07 pm

Ik keek op toen hij ophield met spelen. "Mooi, het is echt balen dat je niet les hebt mogen krijgen, je bent goed." Zei ik eerlijk. Ik hoopte niet dat hij zo'n jongen was die uit was om complimentjes. Hij kwam in elk geval niet zo over.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 8:10 pm

"Dankjewel." Ik had nooit gehoord dat ik goed was, waarschijnlijk omdat nog nooit iemand mij had horen spelen. Ik hield mijn stiekeme passie liever voor mezelf, maar dit meisje was zo plotseling binnen gekomen dat ik het niet meer had kunnen verbergen. En, kom op, wat maakte een persoon nou uit? "Kan jij een instrument bespelen?" Vast wel, anders kwam ze hier niet. Ik stak mijn hand uit. "Ik ben Jaeden, trouwens."
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 8:23 pm

"Gitaar en piano," zei ik als antwoord op zijn vraag. "Aangenaamd, ik ben Abigail." Zei ik met een vrolijke glimlach. Het was goed voor me om eens wat andere mensen te leren kennen. Ik was niet heel erg sociaal, alleen op momenten wanneer dat nodig was. Maar hij leek me wel aardig.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 8:25 pm

Ik knikte en liet haar hand weer los, deze haalde ik direct een keer door mijn haar. Dat was een soort tik van me, en ik kon sowieso al niet van mijn haar afblijven. "Dus je kan twee instrumenten bespelen? Indrukwekkend." Ik vond het al bijzonder als iemand éen instrument kon bespelen, dus laat staan twee.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 8:36 pm

Ik glimlachte somber. "Mijn vader kon het pas goed," antwoorde ik en staarde even voor me uit met een dromerige glimlach op mijn gezicht. Een flashback over hoe ik vroeger met mijn vader achter de piano had gezeten samen met mijn broer vulde mijn gedachtens. Ik knipperde met mijn ogen en keek weer toen naar de piano.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 8:39 pm

Ik glimlachte toen ik haar dromerige blik zag, blijkbaar waren het leuke herinneringen. "Mijn vader was niet zo'n muzikaal type." En dat was nog zwak uitgedrukt, hij hield altijd meer van stilte, zodat hij in alle rust kon werken, en hij werkte elk uur van de dag, dus dat betekende elk uur van de dag stilte. Ik zou gek worden.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 8:43 pm

Ik keek hem even onderzoekend aan. Ik leefde meer met hem mee dan hij besefte. De afgelopen jaren na de dood van mijn moeder was mijn vader veranderd. Maarja, piano spelen kon hij niet van me afnemen. "Heb je nooit overwogen iemand op school te vragen je te leren piano spelen?" Vroeg ik met een glimlach.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 8:46 pm

Ik schudde mijn hoofd, als antwoord op haar vraag. "Nee, ik ken niet echt iemand die piano speelt, en ook niet veel mensen weten van mij dat ik piano speel." Ik kreeg een onschuldig glimlachje op mijn gezicht, maar die verdween direct weer. Soms was het stom om niet je ware ik te kunnen uiten.
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 8:51 pm

Ik knikte. "Jammer dat je dat niet met andere deelt," merkte ik op. Ik hield niet vaak dingen verborgen, ja de situatie thuis was iets waar ik niet graag over praatte, maar als er iemand naar zou vragen zou ik eerlijk de waarheid vertellen. Misschien alleen niet heel gedetaileerd.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 8:54 pm

Ik knikte. "Ja, dat vind ik zelf ook." Ik had me ook verschillende keren bedacht waarom ik het gewoon niet eerlijk zei. "Waarschijnlijk ben ik gewoon te erg beïnvloed door mijn vader. Hij vond piano spelen iets voor vrouwen en zwakkelingen." Ik glimlachte eventjes. "En ik heb liever niet dat mijn vader me zwak vind."
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:00 pm

Ik zocht naar de juiste woorden. "Je vader lijkt me een streng persoon." Merkte ik op. Ik vond het sneu voor hem dat hij niet de kans kreeg om te doen wat hij leuk vond. Opeens bedacht ik me iets. "Ik kan je ook leren spelen, als je wilt en als je me goed genoeg vindt." Zei ik glimlachend.
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:03 pm

Evanna liep opgewekt het muzieklokaal binnen met een gitaar over haar schouder. Door gitaarspelen kwam ze tot rust. Viool spelen was ook een bezigheid van haar, maar dat bracht haar tot waanzin, had ze gemerkt. Rare woorden en overhyperactiviteit. Ze ging in een hoekje zitten, de Zwadderaar en de Ravenklauw negerend. Ze stemde haar gitaar goed, en begon aan een zielig liedje dat ze zonder bladmuziek kende omdat ze het zelf had gemaakt. In noten maken was ze nooit goed geweest. Bladmuziek was niet haar sterke kant. Ze begon zachtjes te zingen. "Lovely sun... Lovely moon... Make the difference everyday... Lovely moon... Lovely sun... Makes me wanna sing, okay... Yes it is... A lovely world... And I'm part of it... Lovely moon... Lovely sun..." Evanna glimlachte en speelde een gitaarsolo. Ze sloeg het laatste akkoord aan en stopte toen met spelen. Voor de rest moest ze nog iets verzinnen.
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Jaeden do nov 04, 2010 9:04 pm

Ik lachte eventjes. "Ja, dat is hij ook." Voor mijn vader moest altijd alles perfect zijn, was het dat niet? Dan had je een groot probleem. Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht toen ik haar aanbod hoorde. "Lijkt me oké, laat eens horen wat je kan."
Jaeden
Jaeden

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Evanna Daniëlla do nov 04, 2010 9:06 pm

Ze zuchtte, bergde haar gitaar op en liep weer weg. Nog even bedenken wat hier na zal komen...
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Abigail do nov 04, 2010 9:11 pm

Ik schoof mijn stoel een beetje voor de piano en dacht kort na over het lied dat ik wilde spelen. Al snel drukte ik de eerste toets in waarna mijn vingers over de toetsen dansten. Ik vond het heerlijk om piano te spelen. Het was een herinnering aan mooie tijden, tijden die ik koesterde. Het lied werd vroeger altijd gezongen door mijn moeder en gespeeld door mijn vader. Ja, we hadden een muziekaal gezin gehad. Helaas had ik niet de stem van mijn moeder..
Abigail
Abigail

Aantal berichten : 659
Registratiedatum : 25-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Maarheeze

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Muzieklokaal. Empty Re: Het Muzieklokaal.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum