School of magic.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De grote hal

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De grote hal Empty De grote hal

Bericht van Loki di nov 16, 2010 9:34 pm

Dit is de hal waar je vanaf de grote zaal in komt,maar ook als je uit de kerkers komt en van buiten af door de grote eikenhouten deur. Deze hal bevat een paar banken, wat standbeelden en schilderijen. Er is veel ruimte om te staan. Er leid een trapje naar een kleinere hal die naar het trappenhuis leidt.

Maximaal 20 personen.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki di nov 16, 2010 9:35 pm

Ik liep de hal binnen, een beetje nat geregend en ik liep gelijk naar een van de bankjes om daar mijn tas op te zetten en om te kijken of alle tekeningen nog droog waren. Opgelucht haalde ik adem toen ik zag dat dat het geval was.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew di nov 16, 2010 9:44 pm

Ik liep met een stapel stripboeken onder mijn arm door de hal. Niet dat ik zo'n stripverslaafde was, maar aangezien ik striptekende vond ik het ook leuk om ze zelf te lezen. Ik leunde tegen een standbeeld aan terwijl ik de boeken in mijn tas probeerde te stoppen.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki di nov 16, 2010 9:47 pm

Ik pakte alle tekeningen eruit en zag dat sommigen tot mijn irritatie wel uitgelopen waren. Zacht zuchtte ik. Ik probeerde het zoveel mogenlijk weg te werken en keek even naar de jongen die ook in de hal stond. Snel keek ik weer wegomdat al mijn nog lege bladen ook verzopen waren.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew di nov 16, 2010 9:50 pm

Ik keek enigszins geïnteresserd naar het meisje dat een beetje nat was door de regen buiten. Mijn blik viel op de tekeningen, waarvan sommige nat waren en sommige uitgelopen. Toen ik zag dat ze het uitgelopen gedeelte probeerde weg te werken trok ik een wenkbrauw op. "Niet wegwerken als het nat is, je kunt het beter wegwerken wanneer het droog is." Zei ik en keek naar haar.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki di nov 16, 2010 9:53 pm

Ik keek op naar degene die het gezegd had. Ik keek even naar de tekening en volgde zijn advies maar op en stopte met het wegwerken. 'Wat maakt het makkelijker als ze droog zijn dan? Dan is de kleur er toch al helemaal ingetrokken.' zei ik tegen hem. Natuurlijk wist ik het niet zeker want ik liet mijn tekeningen normaal gesproken niet nat worden.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew di nov 16, 2010 9:56 pm

Ik trok een wenkbrauw op. "Als ze nat zijn wrijf je het alleen maar uit," antwoordde ik simpel en stak mijn laatste boek in mijn tas. Ik grijnsde even toen ik zag dat ze toch stopte met wegwerken en keek toen de hal eens rond. Sommige schilderijen waren leeg, anderen sliepen of waren bezig met een gesprek. Het leek me verschrikkelijk om vast te zitten in een lijst.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki di nov 16, 2010 10:00 pm

'Ah..' zei ik zacht. Ik legde tussen elke natte tekening twee droge en stopte ze zo losjes in mijn tas waar ik eerst mijn verzopen tekenschrift uit gehaald had. Gelukkig had ik nog een nieuwe. Ik had snel een blik op de boeken in zijn tas geworpen, het waren er aardig veel vond ik. Ach,misschien was hij een fijn dacht ik.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew di nov 16, 2010 10:05 pm

Ik stopte mijn handen in mijn zakken en bestudeerde een beeld. Het was een beeld van Goderic Griffoendor, maar ik had hem nooit echt goed bekeken. Ik vond hem, om het maar even netjes te zegen, er hilarisch uit zien met zijn kleding, hoewel die toen misschien wel in de mode was. Ik grinnikte even en bedacht dat ik misschien een karakter in een strip daarop kon baseren.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki di nov 16, 2010 10:09 pm

'Vanwaar al die stripboeken? Een grote fan..' vroeg ik hem maar. Niet dat ik met alle liefde een gesprek wilde voeren. het was pure nieuwsgierigheid. Ik keek even naar de jonge en het standbeeld dat me niet interesseerde en gooide het schrift weg, in een prullenbak.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew di nov 16, 2010 10:46 pm

Ik fronste even en schudde mijn hoofd. "Nee, inspiratiebronnen." Zei ik en keek even naar mijn tas die inderdaad best wel.. gevuld was. Ik plofte op een bankje neer, niet degene naast haar, maar wel eentje in de buurt. Ik was niet iemand die zomaar bij iemand anders ging zitten. Mijn sociaalheid was beperkt tot op zekere hoogte.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki di nov 16, 2010 10:53 pm

'Ah, Voor wat? Tekeningen, verhalen?' vroeg ik rustig door. Als mijn nieuwsgierigheid eenmaal gewekt was dan kon ik even doorvragen. Zoals nu, hij moest me maar afkappen als hij wilde dat ik stopte. Ik ging maar weer zitten en zette mijn tas weer op de grond.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew di nov 16, 2010 10:59 pm

"Strips," antwoordde ik kort en staarde voor me uit. Ik nam aan dat ze nu zichzelf afvroeg waarom ik had gezegt dat ik geen grote fan was. Ik was niet iemand die een obessie had voor stripboeken, maar wel voor het tekenen ervan. En ja, in mijn ogen zat daar verschil in.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki di nov 16, 2010 11:02 pm

Ik knikte even en dacht even na. Hij had heel veel strips maar had geen fan en gebruikte ze als inspiratiebron. Waarschijnlijk maakte hij ze dan. 'Aha. Kan je het goed?' vroeg ik na nagedacht te hebben. Ik had eerst gedacht dat het vreemd was maar eigenlijk was het best logisch.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew di nov 16, 2010 11:07 pm

Ik was enigzins verbaasd dat ze begreep dat ik ze zelf tekende en fronsde toen. "Dat is niet aan mij om dat te beoordelen." Antwoordde ik. Het was niet ontkennend, zeker niet. Want ik wist dat ik goed was. Het was ook geen uitnodiging voor haar om de strips te zien, want ik die hield ik liever voor mezelf.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki di nov 16, 2010 11:15 pm

'Dat is geen antwoord op mijn vraag. Je kan toch best zeggen of je het goed kan. Het verschil ligt al tussen de punten, is het duidelijk, kan je eruit opmaken wat het is of is het een grote zooi waar je niks van snapt.' zei ik tegen hem. Zo moeilijk was mijn vraag toch niet, tenminste dat vond ik. Misschien was dat voor anderen een ander verhaal.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Emma di nov 16, 2010 11:35 pm

Emma stapte de hal in en keek rond, ze had de hal nooit goed in haar gedachten kunnen opnemen, mede omdat ze zich meestal haastte om naar de lessen te rennen. Ze keek naar de standbeelden en herkende de waterspuwers die de leraren kamer bewaakte. Ze zag een zwadderich meisje, en nog een andere jongen wie ze niet herkende, en stapte erop af.
Emma
Emma

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew wo nov 17, 2010 6:42 pm

Ik trok een wenkbrauw op. "Misschien was ik niet duidelijk genoeg, ik beoordeel niet wat ik doe. Het gaat mij er niet om of ik goed ben, of slecht. Ik teken omdat ik het leuk vind." Ik keek haar rustig aan, misschien deels uitdagend.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki wo nov 17, 2010 6:45 pm

'Dan niet..' zei ik zacht. Maar ik vond dat als je zelf zag dat het echt slecht ging dat je er nog weinig lol in kon hebben. Natuurlijk kon je blijven oefenen, maarja., het waren mijn zaken niet. 'Veel plezier met het tekenen dan tekenaar-zonder-mening.' gaf ik hem als naam.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew wo nov 17, 2010 6:50 pm

Ik reageerde niet op haar aangezien het niet zo was dat ik erop moest reageren. In plaats daarvan keek ik naar het andere meisje dat ook hier was. Vanbinnen was ik geirriteerd, maar ik liet er niks van blijken. Ik had mijn standaard, je-interesseert-me-niks, uitdrukking op mijn gezicht.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki wo nov 17, 2010 6:58 pm

Ik pakte een blok uit mijn tas en een potlood en leunde tegen de muur aan. Heel klein begon ik de hal te schetsen. Natuurlijk ook met de tekenaar-zonder-mening-over-zijn-eigen-tekeningen en het meisje van Zwadderich waar ik de naam van kwijt was.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Emma wo nov 17, 2010 10:08 pm

Emma glimlachte naar beide. En keek naar Loki. 'Hier.' zei ik en ik overhandigde haar een nat perkament met een tekening. 'Ik zag je tekenen en je liet een blad vallen.' mompelde ze en ze keek naar de tekening. 'Het is best goed.' zei ze, en ze liet de glimlach vallen.
Emma
Emma

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Loki wo nov 17, 2010 11:44 pm

Ik glimlachte even naar Emma. Ik pakte de tekening aan en stopte die weer bij de anderen. 'Bedankt. Wat vind je van jezelf? Je bent namelijk al geschetst op mijn tekening..' vroeg ik aan haar en ik liet haar de tekening nou eigenlijk schets zien.
Loki
Loki

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 16-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Duiven

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Matthew do nov 18, 2010 12:02 am

Ik fronste even en haalde een stripboek uit mijn tas. Aan de twee meisjes besteedde ik verder geen aandacht. Ik sloeg het stripboek open en bladerde naar een bepaalde bladzijde. Het was een fantasy stripboek, aangezien ik zelf ook alleen fantasy tekende.
Matthew
Matthew

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Emma do nov 18, 2010 4:52 pm

Emma trok een wenkbrauw op. 'Wat ik ven mezelf vind?' herhaalde ze, niet echt weten hoe ze moest antwoorden. 'Ehm ja best Oké?' mompelde ze. Ze wist niet eens wat ze bedoelde, haar uiterlijk of haar innerlijk. Ze keek op naar de schets en glimlachtte. Hij leek best wel, maar het leek alsof ze mooier werd getekend dan dat ze was..
Emma
Emma

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

De grote hal Empty Re: De grote hal

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum