School of magic.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De kamer van Vluchtigaard

3 plaatsers

Ga naar beneden

De kamer van Vluchtigaard Empty De kamer van Vluchtigaard

Bericht van Evanna Daniëlla zo nov 14, 2010 10:58 am

Ergens boven in het kasteel is een kamer helemaal verlaten. De kamer van Vluchtigaard. Vluchtigaard was een man die in het kasteel vertoefde in de tijd dat Helena Huffelpuf, Goderic Griffoendor, Rowena Ravenklauw en Zalazar Zwadderich de school nog leidde. Hij over leed toen Zalazar besloot om alleen maar volbloeden op de school te laten. Vluchtigaard is door Goderic en Helena gevonden en heeft een fatsoenlijk graf gekregen op het schoolterrein. Nu is zijn kamer zo verlaten dat de mensen zeggen dat de geest van Vluchtigaard er nog ronddwaalt. Ga maar naar de kamer, ga er in... als je durft!

Maximaal 5 personen
Evanna Daniëlla
Evanna Daniëlla

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 04-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kamer van Vluchtigaard Empty Re: De kamer van Vluchtigaard

Bericht van Alex zo nov 14, 2010 2:32 pm

Ik was op een heerlijke onderzoekstocht door de school geweest en kwam uit bij een deur die ik nooit eerder had gezien. Er hing een dof, goud bordje op de deur met daarop Vluchtigaard. Ik trok mijn wenkbrauwen op en deed de deur open. Ik keek naar binnen en zag een kamer onder de spinnenwebben en het stof. Jak, dacht ik, maar toch zette ik een stap de donkere kamer binnen. Ik pakte mijn toverstok en sprak de lichtspreuk uit, lumos. Meestal hield ik wel van duisternis als ik op onderzoek uit was, maar hier waren de gordijnen zo dicht gesloten en ik wou de kamer niet beschadigen.
Alex
Alex

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 13-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

De kamer van Vluchtigaard Empty Re: De kamer van Vluchtigaard

Bericht van Serena ma nov 15, 2010 7:12 pm

Ik was op zwerftocht door het kasteel, iets wat ik altijd deed wanneer ik me verveelde. Ik kwam uit in een gang waarin aan het einde een deur stond met een bordje 'Vluchtigaard'. Ik besloot de deur te openen, en toen ik naar binnen wilde lopen merkte ik dat het en oude redelijk stoffige kamer was. Ik keek om me heen en zag iemand staan. Omdat het niet zo licht was kon ik niet zien wíe het was.
Serena
Serena

Aantal berichten : 140
Registratiedatum : 14-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kamer van Vluchtigaard Empty Re: De kamer van Vluchtigaard

Bericht van Alex di nov 16, 2010 9:22 pm

Ik hoorde de deur opengaan en draaide me op mijn hoede om. Ik zag een meisje in de deuropening staan. Ik liet mijn toverstok zakken en keek haar aan. "Hoi, ik ben Alex." glimlachte ik.
Alex
Alex

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 13-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

De kamer van Vluchtigaard Empty Re: De kamer van Vluchtigaard

Bericht van Serena di nov 16, 2010 9:27 pm

Ik keek de jongen aan. Nu kon ik aan zijn silouet zien dat het een hij was en aan zijn stem was dat ook te horen. "Serena.." zei ik glimlachend, niet veel later bedacht ik me dat hij natuurlijk niet kon zìen dat ik glimlachte. Ik liep wat door en liep in een spinnenweb. "Fijn..." mompelde ik en ik veegde het web uit mijn gezicht.
Serena
Serena

Aantal berichten : 140
Registratiedatum : 14-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kamer van Vluchtigaard Empty Re: De kamer van Vluchtigaard

Bericht van Alex za nov 20, 2010 4:03 pm

"het is een beetje vies hier..." zei ik toen ik zelf op iets stapte dat voelde als een klein lichaampje. "Volgens mij ligt hier een rat..." zei ik en ik haalde mijn neus op. Het was te ruiken dat het hier oud en vies was. "Mooie naam, trouwens." Ik liep naar het raam en wou het gordijn een beetje op zij duwen, tot ik zag dat het geen gordijn was maar een levensgroot schilderij dat er hing. Ik richtte mijn toverstok op het doek en zag een man met een baardje en een barse uitstraling de kamer in kijken. Van schrik zette ik een stap naar achter. De barse uitstraling maakte de kamer helemaal vies. Vooral toen ik met mijn vinger over het doek ging en mijn vinger gelijk helemaal zwart was. "Jak..." mompelde ik.
Alex
Alex

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 13-11-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

De kamer van Vluchtigaard Empty Re: De kamer van Vluchtigaard

Bericht van Serena za nov 20, 2010 4:07 pm

"Stoffig vooral." zei ik en ik stootte tegen iets aan, iets laag, want ik stootte alleen m'n voet. Ik richtte mijn toverstok erop en keek naar een schilderij dat op de grond lag. "Dankje." zei ik. "Maar, heb jij enig idee hoelang hier niemand is geweest?" vroeg ik en ik zette het schilderij rechtop, hierdoor was mijn hele hand meteen zwart van het stof.
Serena
Serena

Aantal berichten : 140
Registratiedatum : 14-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kamer van Vluchtigaard Empty Re: De kamer van Vluchtigaard

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum